تکنیک تمرکز – راهی برای تقویت حافظه و تمرکز
  • » مقالات » تکنیک تمرکز – راهی برای تقویت حافظه و تمرکز
  • تکنیک تمرکز – راهی برای تقویت حافظه و تمرکز

    Focusing Technique

    تکنیک تمرکز شاید قوی ترین تکنیکی باشد که برای کمک به بهبود رابطه ارتعاشی بین باورها و آرزوهای فعلی تان پیشنهاد می کنیم. وقتی این تکنیک را به کار می برید، بهبود هماهنگی ارتعاشی تان را واقعاً می توانید احساس کنید.

    تصور کنید نزدیک یک چرخ و فلک ایستاده اید و هدفتان این است که سوار آن شوید. اما آن قدر تند حرکت می کند که هر بار می خواهید سوارش شوید، نمی توانید. تفاوت سرعت چرخ و فلک و سرعت شما زیاد است، بنابراین نمی توانید سوارش شوید. اما اگر سرعت چرخ و فلک کم شود، شما می توانید سوارش شوید و بعد از آن وقتی سرعتش زیاد شود شما همچنان سوار بر آن هستید.

    تکنیک تمرکز

    رویدادی مشابه آن ( مثال بالا ) هنگامی که بین حرکت آرزوها و باورهایتان تفاوت وجود دارد، دیده می شود. در این مورد هم باید سرعت ارتعاشی آروزهایتان را کم کنید و هم سرعت ارتعاشی باورهایتان را افزایش دهید تا با آرزوهایتان هماهنگ شوند.

    با انجام این تکنیک، شما می توانید حرکت ارتعاشی آرزوهایتان را چنان کم کنید که روی گردونه باقی بمانید و وقتی روی آن قرار گرفتید، می توانید سرعت ارتعاشتان را افزایش دهید.

    این تکنیک زمانی بهتر اثر می کند که احساسات بین این طیف احساسی، قرار داشته باشند:

    ۱- بی حوصلگی

    ۲- بدبینی

    ۳- ناشکیبایی

    ۴- استیصال

    ۵- ناامیدی

    ۶- شک

    ۷- نگرانی

    ۸- سرزنش

    ۹- یأس

    ۱۰- خشم

    تکنیک تمرکز – راهی برای تقویت حافظه : یک دایره بزرگ در وسط صفحه بکشید، سپس یک دایره کوچک تر با حدود ۵ سانتی متر قطر در وسط آن رسم کنید. حالا به دایره کوچک نگاه کنید و بر آن متمرکز شوید.

    سپس چشم هایتان را برای لحظاتی ببندید و به اتفاقاتی که احساس منفی در شما ایجاد کرده است توجه کنید و دقیقاً مشخص کنید که چه چیز را نمی خواهید.

    حالا به خودتان بگوئید، من دقیقاً می دانم که چه چیز را نمی خواهم و چه چیز را می خواهم!

    حالا آنچه می خواهید را در دایره کوچک وسط صفحه بنویسید.

    بعد دور دایره بزرگ تر عباراتی را که با خواسته ی شما هماهنگند بنویسید.

    شما متوجه هماهنگی بیشتر برخی عبارات با خواسته تان می شوید. به عبارت دیگر، شما احساس خواهید کرد که عبارتی که می نویسید با خواسته تان هماهنگی دارد و باعث می شود روی گردونه بمانید و یا ناهماهنگ است و باعث خارج شدن شما از گردونه می شود.

    دلیل مؤثر بودن این تکنیک ( تکنیک تمرکز که راهی برای تقویت حافظه و تمرکز و هوش و استعداد ) این است که عباراتی را که بر روی صفحه می نویسید، مقتدرانه انتخاب می کنید. آن ها باور هایی هستند که با خواسته ی شما هماهنگ می شوند.

    قانون جذب آن قدر قدرتمند است که وقتی شما اندیشه ای را به مدت ۱۷ ثانیه حفظ می کنید، اندیشه های شبیه آن، به آن می پیوندند و وقتی آن دو اندیشه به هم پیوستند، اندیشه های مشابه خود را هم جذب می کنند.

    وقتی اندیشه های زیادی پیدا کردید که احساس خوب به شما می دهند، آن ها را هم در بیرون دایره ی بزرگ تر بنویسید. نوشتن اندیشه ها را از بالای دایره ( عدد ۱۲ روی ساعت ) شروع کنید و سپس به ساعت ۱ و ۲ … بروید، تا ۱۲ عبارتی که احساس خوب می دهد را بنویسید.

    بعد از اینکه ۱۲ عبارت را نوشتید، متوجه بهبود تناسب ارتعاشی تان با خواسته ای که در دایره وسط نوشته بودید، می شوید.

    موقعیت مربوط به خستگی – تکنیک تمرکز

    • من هیچ انرژی ندارم.
    • من همیشه احساس خستگی می کنم.
    • من روزم را به سختی به شب می رسانم.
    • من همه ی کارهایی که نیاز به دارم را در طول روز انجام می دهم، ولی از انجام هیچ کاری لذت نمی برم، چون خسته هستم.
    • من احساس بی حوصلگی می کنم.

    عبارت مربوط به آنچه نمی خواهم: من نمی خواهم احساس خستگی کنم.

    عبارت مربوط به آنچه می خواهم: من می خواهم قوی تر، شاداب تر و پرانرژی تر باشم.

    اولین تلاش من برای قرار گرفتن روی گردونه ( شما می توانید احساس کنید که با این عبارت به خواسته تان نزدیک تر می شوید و یا از آن دورتر ): من می خواهم روی خودم کنترل داشته باشم ( روی گردونه قرار نمی گیرد)

    من نمی خواهم بی انرژی باشم. ( روی گردونه قرار نمی گیرد )

    من گاهی انرژی بیشتری دارم. ( روی گردونه قرار می گیرد )

    ( این عبارت با خواسته شما هماهنگی ارتعاشی بیشتری دارد. بنابراین آن را روی موقعیت ساعت ۱۲ دایره بنویسید و وقتی عبارت هماهنگ دیگری را پیدا کردید به همین ترتیب دور دایره بنویسید.

    • من معمولاً سرحال هستم ( ساعت ۱ )
    • من دوست دارم که احساس خوبی داشته باشم. ( ساعت ۲ )

    حالا ( تکنیک تمرکز ) تمرکز شما باعث بهبود رابطه ارتعاشی بین جایی که هستید و جایی که می خواهید باشید، شده است. بنابراین ادامه دهید. هر چه عبارات بیشتری پیدا کنید که با خواسته شما هماهنگند، بیشتر می توانید این ارتعاش بهبود یافته را تثبیت کنید.

    • بدن من حساس است. ( ساعت ۳ )
    • من احساس بهتری دارم. ( ساعت ۴ )
    • هر روز من احساس قدرت بیشتری می کنم. ( ساعت ۵ )
    • من می خواهم پیاده روی را دوباره آغاز کنم. ( ساعت ۶ )
    • پیاده روی هر روز من را شاداب می کند. ( ساعت ۷ )
    • امروز، روز زیبایی است. (ساعت ۸ )
    • من بدن خیلی خوبی دارم. ( ساعت ۹ )
    • من دوست دارم که احساس خوبی داشته باشم. ( ۱۰ )
    • کارهای زیادی وجود دارند که از انجامشان لذت می برم. ( ساعت ۱۱)

    این بازی باعث می شود بر احساسی که ناشی از تفاوت بین جایی که هستید و جایی که می خواهید باشید، متمرکز شوید و در همین مدت کوتاه، تناسب ارتعاشی تان را به طور شگفت انگیزی بهبود ببخشید.

    موقعیت مربوط به تنهایی – تکنیک تمرکز

    من دوستان زیادی ندارم. در واقع، من حتی یک دوست صمیمی هم ندارم و ادامه ی زندگی برایم جالب نیست. در گذشته دوستانی داشتم، اما با هیچ کدام از آن ها صمیمی نبودم. به نظر می رسد دیگران فقط می خواهند از من سوء استفاده کنند و وقتی به آن ها احتیاج دارم، در کنارم نیستند. من احساس ناامیدی می کنم. من احساس تنهایی می کنم.

    عبارت مربوط به آنچه نمی خواهم: من نمی خواهم تنها باشم.

    عبارت مربوط به آنچه می خواهم: من می خواهم یک دوست خوب و واقعی پیدا کنم.

    اولین تلاش من برای قرار گرفتن روی گردونه ( شما می توانید احساس کنید که با این عبارت به خواسته تان نزدیک تر می شوید یا از آن دورتر ) : پیدا کردن یک دوست خوب کار بسیار سختی است ( روی گردونه قرار نمی گیرد )

    من هرگز یک دوست خوب نداشتم. ( روی گردونه قرار نمی گیرد )

    من افرادی را می شناسم که دوستان خوبی دارند. ( روی گردونه قرار می گیرد)

    این عبارت با خواسته شما هماهنگی ارتعاشی بیشتری دارد. بنابراین آن را روی موقعیت ساعت ۱۲ دایره بنویسید.

    • افرادی را می شناسم که مصاحبت با آن ها برایم لذت بخش است. ( ساعت ۱ )
    • من نمی خواهم کسی را با زور وارد زندگی ام کنم. ( ساعت ۲ )
    • وقتی کسی را می بینم که احساس می کنم می توانیم دوستان خوبی برای هم باشیم، فوراً متوجه می شوم. ( ساعت ۳ )
    • معمولاً وقتی من از کسی خوشم می آید، او هم از من خوشش می آید. ( ساعت ۴ )

    مقاومت شما تا به حال به مقدار زیادی از بین رفته است. رابطه ارتعاشی تان واقعاً بهبود یافته است بنابراین ادامه دهید… ( تکنیک تمرکز )

    • من واقعاً برای پیدا کردن کسی زیاد تلاش نمی کنم. ( ساعت ۵ )
    • در اطراف من افراد خوبی پیدا می شوند. ( ساعت ۶ )
    • افرادی هم وجود دارند که به دنبال دوستانی مثل من هستند. ( ساعت ۷ )
    • وقتی من احساس بهتری دارم، افرادی که احساس بهتری دارند در زندگی ام ظاهر می شوند. ( ساعت ۸ )
    • راه های زیادی برای دیدن افراد جدید وجود دارد. ( ساعت ۹ )
    • من از مصاحبت افراد مختلف لذت می برم. ( ساعت ۱۰ )
    • در مقاطع مختلف توانسته ام دوستان خوبی پیدا کنم. ( ساعت ۱۱ )

    حالا شما در هماهنگی هستید، بنابراین این عبارت را داخل دایره کوچک بنویسید:

    من از پیدا کردن دوستان جدیدی که در حال وارد شدن به زندگی ام هستند، هیجان زده ام.

    موقعیت مربوط به همکاران – تکنیک تمرکز

    من در دفتر کارم همکار غیر قابل تحملی دارم. او حرف های خوبی برای گفتن ندارد و دائماً می خواهد حرف بزند. او از شغلش راضی نیست و دائماً گلایه می کند. زندگی کوتاه تر از آن است که بخواهم وقتم را با چنین شخصی سپری کنم. من احساس ناشکیبایی می کنم. من احساس بی حوصلگی می کنم.

    عبارت مربوط به آنچه نمی خواهم: من نمی خواهم با چنین فرد بداخلاقی همکار باشم.

    عبارت مربوط به آنچه می خواهم: من می خواهم وقتم را با افراد بهتری سپری کنم.

    اولین تلاش من برای قرار گرفتن روی گردونه ( شما می توانید احساس کنید که با این عبارت به خواسته تان نزدیک تر می شوید یا از آن دورتر ) :

    من آرزو می کنم که او زودتر از اینجا برود. ( روی گردونه قرار نمی گیرد)

    من آرزو می کنم که یکی از ما دو نفر به جای دیگری منتقل شویم. ( روی گردونه قرار نمی گیرد)

    من دوست دارم احساس خوبی در محل کارم داشته باشم. ( روی گردونه قرار می گیرد)

    این عبارت با خواسته شما هماهنگی ارتعاشی بیشتری دارد. بنابراین آن را روی موقعیت ساعت ۱۲ دایره بنویسید. ( تکنیک تمرکز )

    ارتعاشات بهتر شده است، بنابراین ادامه دهید تا این ارتعاش بهتر و احساسات خوب واقعاً غالب شوند.

    • من دوست دارم به خودم نشان دهم که توانایی تمرکز را دارم. ( ساعت ۳ )
    • اغلب، وقتی خواسته ام از دیگران واضح باشد، آن ها به حرفم گوش می دهند. ( ساعت ۴ )
    • پیدا کردن عبارات هماهنگ با خواسته ام به من هیچ صدمه ای نخواهد زد. ( ساعت ۵ )
    • او شخص با اراده ای است. ( ساعت ۶ )
    • من واقعاً نمی دانم که همکارم با چه مسائلی رو به روست. ( ساعت ۷ )
    • من خوشحالم از اینکه زندگی ام این قدر خوب سپری می شود. ( ساعت ۸ )
    • بسیاری از دوستان من افراد شادی هستند. ( ساعت ۹ )
    • اگر بخواهم، می توانم با افراد خوبی همکاری کنم. ( ساعت ۱۰ )
    • من قصد دارم تلاش بیشتری برای رسیدن به تعادل بکنم. ( ساعت ۱۱ )

    و در دایره وسط بنویسید: من مشتاقم که رابطه مان بهبود پیدا کند.

    موقعیت مربوط به بازیگری – تکنیک تمرکز

    من حتی وقتی دختر کوچکی بودم می خواستم بازیگر شوم. من در کلاس های بازیگری شرکت کرده ام و متوجه شده ام که استعداد این کار را دارم. من در چند کار بازی کرده ام، اما کارهایی نبوده اند که برایم هیجان انگیز باشند. بازیگری کار سختی است. افراد زیادی هستند که می خواهند به بازیگری روی بیاورند و این برای من ناامیدکننده است. شاید باید بازیگری را فراموش کنم و به دنبال شغل دیگری باشم. من احساس ناامیدی می کنم. من احساس یأس می کنم.

    عبارت مربوط به آنچه نمی خواهم: من نمی خواهم این قدر سخت کار کنم و نتیجه ای نگیرم.

    عبارت مربوط به آنچه می خواهم: من می خواهم نقش بسیار خوبی بازی کنم.

    اولین تلاش من برای قرار گرفتن روی گردونه ( شما می توانید احساس کنید که با این عبارت به خواسته تان نزدیک تر می شوید یا از آن دورتر )

    من تقریباً هر روز به کلاس بازیگری می روم، ولی نتیجه ای نمی گیرم. ( روی گردونه قرار نمی گیرد)

    اجرای هفته قبل من واقعاً جالب بود. ( روی گردونه قرار می گیرد )

    این عبارت با خواسته شما هماهنگی ارتعاشی بیشتری دارد. بنابراین آن را روی موقعیت ساعت ۱۲ دایره بنویسید. ) ( تکنیک تمرکز )

    • دوست دارم که با افراد جالب ملاقات داشته باشم. ( ساعت ۱ )
    • من می توانم احساس کنم که کار خوبی انجام داده ام. ( ساعت ۲ )
    • شاید من برای این کار مناسب نباشم. ( ساعت ۳ )
    • من واقعاً دوست دارم که اگر در این کار مهارت دارم، انتخاب شوم. ( ساعت ۴ )
    • بسیاری از بازیگران معروف از همین جا شروع کرده اند . ( ساعت ۵ )
    • هر روز به تجربیاتم افزوده می شود. ( ساعت ۶ )
    • آن قدر در کلاس بازیگری شرکت کرده ام که الان هیچ ترسی ندارم. ( ساعت ۷ )
    • من می توانم احساس کنم که به هدفم نزدیک و نزدیک تر می شوم. ( ساعت ۸ )
    • من احساس می کنم که اعتماد به نفس من بالا رفته است. ( ساعت ۹ )
    • من فکر می کنم در این کار مهارت کسب کرده ام. ( ساعت ۱۰ )
    • من دوست دارم بازیگر شوم. ( ساعت ۱۱ )

    ( ارتعاش خواسته و باورهایتان در این لحظه هماهنگ شده اند. بنابراین در دایره وسط بنویسید ) از نقش جدیدی که به من پیشنهاد می شود، لذت می برم.

    وقتی مدتی بر چیزهای ناخواسته متمرکز می شوید و بنابراین ارتعاشاتی را که با خواسته هایتان هماهنگ نیستند فعال می کنید، بسیار سخت است که توجه تان را به آنچه می خواهید، بدهید. اما شما باید راهی پیدا کنید تا تمرکزتان را تغییر دهید و با این کار تجربیات متفاوتی خلق کنید. این تکنیک برای همین منظور طراحی شده است. این تکنیک کمک می کند تا از جایی که هستید حرکت کنید و ارتعاشتان را بهتر و بهتر کنید. این تکنیک مقاومت شما را از بین خواهد برد.

    هر گاه بر چیزی متمرکز شوید و آن را روی کاغذ بنویسید، قدرت تمرکزتان ( تکنیک تمرکز  و یا راهی برای تقویت حافظه ) افزایش پیدا می کند. 

    کشیدن یک دایره بزرگ بر قصد آگاهانه ی شما برای تمرکز تأکید دارد. با عباراتی که دور دایره می نویسید، ارتعاشتان بهتر و بهتر می شود.

    ما می خواهیم که شما این تکنیک را در مورد هر موضوعی به کار ببرید. این تکنیک ( تکنیک تمرکز ) را برای بهبود موقعیت ها و روابط، جذب پول بیشتر و رسیدن به وضعیت جسمانی بهتر استفاده کنید. این تکنیک می تواند زندگی شما را متحول کند.

    3 دیدگاه برای “تکنیک تمرکز – راهی برای تقویت حافظه و تمرکز”
    1. زیبا، جذاب و روان و دلنشین. ممنون از متن جالب و سایت

    2. تکنیک کاربردی بود

    ثبت دیدگاه

      • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
      • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    برو بالا