ذهن آگاهی یا مزایای حضور ذهن-شیوه ای برای بهبود سلامت عاطفی و جسمانی
  • » مقالات » ذهن آگاهی یا مزایای حضور ذهن-شیوه ای برای بهبود سلامت عاطفی و جسمانی
  • ذهن آگاه چیست ؟ مزایای ذهن آگاهی یا حضور ذهن چیست ؟ این عمل چگونه به ما کمک می کند ؟ چگونه از ذهن ناخودآگاه خود استفاده کنیم ؟

    حضور ذهن ذهن آگاه ذهن آگاهی ذهن آگاهی مزایای حضور ذهن مزایای ذهن آگاهی مقاله ذهن آگاهی

    ذهن آگاهی عملی است که فرد با تمرکز توجه خود یا حضور در زمان حال لحظه ای را که دوست دارد را بدون قضاوت کردن مورد پذیرش قرار می دهد . تمرکز حواس در حال حاضر از لحاظ علمی بسیار مورد بررسی قرار گرفته است و به عنوان یک عنصر کلیدی برای شادی افراد بسیار قابل تأمل است . کشف تمرکز حواس ریشه در بودیسم دارد ؛ اما بیشتر ادیان به نوعی با دعا و تکنیک مدیتیشن و خودهیپنوتیزم نیز دستی بر آتش داشته و دارند . این تکنیک (حضور آگاهی) به نوعی با تغییر افکار فرد ، او را از دست مشغله های معمول ذهنش رها کرده و به سمت قدردان بودن و داشتن چشم اندازهای بزرگ و داشتن انرژی مثبت رهنمون می دارد . استاد بازنشسته جان کابات بنیانگذار و مدیر سابق کلینیک کاهش استرس در مرکز پزشکی دانشگاه ماساچوست نشان داد که به وسیله عمل مدیتیشن و تمرکز حواس و ذهن آگاهی می توان به جسم و روان کمک کرد ؛ و تغییرات مثبت در نگرش و رفتار افراد به وجود آورد . ” حضور ذهن باعث بهبود در نگرش فرد می شود ” . پس فرد می تواند با افزایش ظرفیت خود از طریق تمرکز حواس و تغییر نگرش در بعضی اوقات به ساخت یک زندگی رضایت بخش کمک کند.

    ذهن آگاهی,حضورذهن,ذهن آگاه,سابلیمینال-Mindfulness, Attendance, Mindfulness, Subliminal

    با ذهن آگاهی و تمرکز حواس فرد می تواند از به وجود آمدن نگرانی و استرسدر زمان مشکلات جلوگیری کند و یا آن ها را کاهش دهد و یا خود را کمتر با گرفتاری ها و نگرانی در مورد عدم موفقیت در کارها مشغول کند و در او پشتکار و جسارت برای به دست آوردن عزت نفس و اعتماد به نفسو ایجاد ارتباط دوسویه با افراد بزرگ به وجود می آورد. 

    شما با ذهن آگاهی ، ذهن آگاه و حضور ذهن سلامت فیزیکی خود را افزایش می دهید .

    دانشمندان کشف کرده اند که با استفاده از مزایای تمرکز حواس می توان به بهبود سلامت جسمی از جمله :

    ۱- کمک به کاهش استرس

    ۲- بیماری های قلبی

    ۳- کاهش درد مزمن

    ۴- بهبود خواب 

    ۵- کاهش مشکلات دستگاه گوارش

    و بهبود سلامت روانی از جمله :

    ۱- افسردگی

    ۲- سوء مصرف مواد

    ۳- اختلالات اشتها

    ۴- درگیر و دار انتخاب همسر

    ۵- اختلالات اضطرابی و کاهش استرس و اضطراب

    ۶- اختلالات وسواس

    ۷- کاهش ترس و اوهام

    ۸- تقویت حافظه

    ۹- افزایش خودباوری و اعتماد به نفس

    برخی از کارشناسان معتقدند که آثار مثبت تمرکز حواس در بخش هایی باعث می شود ؛ قبول تجارب به دست آمده نسبت به گریز و اجتناب از مشکلات وزنه ی بیشتری داشته باشد . تمام تکنیک های حضور آگاهی یک شکل از مراقبه و تمرکز حواس است.

    ثبت دیدگاه

      • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
      • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    برو بالا