مثبت اندیشی – تکنیک های مثبت اندیشی
  • » مقالات » مثبت اندیشی – تکنیک های مثبت اندیشی
  • امتیاز 5.00

    مثبت اندیشی – تکنیک های مثبت اندیشی

    think-positive-happy-joy

    چگونه می توان هر روز مثبت فکر کرد؟

    ۴ مرحله ساده مثبت اندیشی و تکنیک های مثبت اندیشی برای زندگی شادتر

    مراقبه مثبت اندیشی چگونه به ما کمک می کند؟

    چرا ما باید مثبت اندیش باشیم؟

    قبل از اینکه مثبت اندیشی را در زندگی خود به وجود بیاوریم، بیائید نگاه کنیم که:

    ۱- چرا ما حتی در بعضی اوقات از خودمان می ترسیم ( مثبت نیستیم )

    ۲- مزایای واقعی مثبت بودن چیست؟

    اولین چیزی که ما در این راه باید به آن پی ببریم این است که احساسات منفی چگونه بر ما تأثیر می گذارند؟ آنها ( احساسات منفی) بارها ثابت کرده اند که تمرکز ذهن و محیط پیرامون کار ما را محدود می کنند.

    یکی از قدرتمندترین راه ها برای مقابله با این عوامل این است که ذهن خود را با فرصت ها و ایده های جدید همراه کنید. شما می توانید با گوش دادن به احساسات مثبت و قبول کردن آنها در ذهن خود باعث شوید تا ذهن شما بیشتر و به صورت طبیعی به آنچه یک سخنران انگیزشی ( تفکر مثبت ) می گوید همراه شود. این انگیزش می تواند در قالب خواندن یک متن انگیزشی یا دیدن یک فایل تصویری یا شنیدن یک فایل صوتی ایجاد شود.

    در ادامه مزایای مثبت اندیشی برای زندگی شادتر را بیان می کنیم.

    ۱- هنگامی که ما شاد باشیم و مثبت نگر باشیم، ( نگاتیو ) منفی بودن کار نمی کند.

    چیزی که در مورد منفی بودن وجود دارد این است که مغزهای ما براساس آخرین مطالعات در حالت ” ذهن آگاهانه ” نمی توانند  کلمات منفی را پردازش کنند. بنابراین وقتی ما می شنویم ” سیگار نکشید ” یا ” آن را لمس نکنید ” ناخودآگاه ما از بین کلمات منفی عبور می کند و به سادگی ” دود ” و ” لمس آن را ” می شنود. پس ذهن آگاه ما می تواند به صورت واضح این کلمات را پردازش کند، ولی این ناخودآگاه است که بسیاری از تصمیمات ما را بدون اطلاع ما تحقق می بخشد.

    ۲- شما چشم انداز آینده خود را بهبود می بخشید.

    تفکر مثبت واقعاً می تواند خوشبختی ما را بهبود ببخشد.

    یک مطالعه در دانشگاه کارولینای شمالی نشان داد که احساسات مثبت ، باعث تشویق مردم به برنامه ریزی بیشتر می شود و این امر منجر به فکر کردن قبل از اقداماتی که می خواهند انجام دهند یا فعالیتهایی که می خواهند در آینده داشته باشند، شده است. از سوی دیگر احساسات منفی، منجر به این شد که شرکت کنندگان کمتر تمایل به فکر کردن درباره ی آینده خود داشته باشند.

    ۳- روح و جسم شما سالم تر خواهد بود.

    بله، مثبت بودن تأثیر مستقیمی بر سلامت جسم و روح شما دارد و باعث می شود در مقابل افسردگی مقاومت داشته باشید.

    در مطالعه دیگری از دانشگاه کارولینای شمالی تحقیقات نشان داد که مراقبه های محبت، مهربانی به منظور آزمایش چگونگی پرورش احساسات مثبت مانند عشق، شفقت و حسن نیت نسبت به دیگران، می تواند بر سلامت هیجانی و جسمی شرکت کنندگان تأثیر بگذارد.

    اصلاح عادات – ۴ چیز برای شروع مثبت اندیشی

    اکنون که می دانیم مثبت بودن می تواند به سلامت و خوشبختی ما کمک کند، اجازه دهید به برخی از شیوه ها و تکنیک های مثبت اندیشی نگاهی بیاندازیم.

    ۱- محیط پیرامون خود را آماده کنید.

    لئو بابوتا همیشه در مورد ساختن عادت های مثبت، توصیه های خوبی دارد و مورد بالا می تواند یکی از موارد دلخواه برای شما باشد.

    محیطی که ما در آن زندگی می کنیم شامل : ۱- افرادی که ما وقت خود را با آن صرف می کنیم ۲- پیام هایی که می شنویم یا به خودمان می گوئیم ۳- همچنین محیط فیزیکی ما است.

    این تکنیک در اینجا از این جهت بیان می شود که اطمینان حاصل شود که محیط شما به همان اندازه مفید است که بتوانید عادت جدید خود را برای پیشرفت بیشتر ادامه دهید.

    در ادامه برخی از پیشنهادات لئو بابوتا برای چگونگی دستیابی به این هدف ارائه شده است.

    ۱- مراقبت از افراد پیرامون خود که عادت های خوبی دارند.

    ۲- صحبت با افرادی که در پیرامون شما وجود دارند و عادت های بسیار خوبی برای پیشرفت خود در آنها سراغ دارید و کمک و حمایت از آنها. در این راه سعی نکنید همه چیز خود را تغییر دهید.

    ۳- استفاده از کتاب ها و وبلاگ ها و سایت های الهام بخش

    ۴- یادآوری های اطراف خود را داشته باشید.

    ۵- ایجاد یک چالش عمومی برای خودتان جهت ایجاد پاسخگو بودن

    ۶- یک نفر یا یک دوست مطمئن داشته باشید تا هر روز به او برای ایجاد تغییر گزارش دهید، در این راه هرگز نباید زیاده گویی کنید. برای این کار می توانید یک دوست یا اعضای خانواده را انتخاب کنید.

    پس با پرکردن فضای کاری خود با سخنان مثبت یا تصاویر و صوت گیرا و خواندن کتاب هایی که تفکر مثبت را به شما تلقین می کنند، به خود برای مثبت اندیشی کمک کنید.

    ۲- از انجام عادت کوچک شروع کنید و رویکردتان ” دندان، تنها ۱ دندان ” باشد.

    عادت های خود را برای انجام دادن به صورت خیلی کوچک قرار دهید تا نتوانید به آن نه بگوئید. اگر بتوانید این کار را برای شروع انجام دهید، می توانید به ساختن یک عادت بزرگتر چشم داشته باشید.

    پس عادت های کوچک را نادیده نگیرید، در واقع انجام این عادت های کوچک از اهمیت زیادی برخوردار هستند. شروع کوچک به شما کمک می کند تا تمرین را به صورت هر روزه انجام و ترکیب کنید و باعث می شود هنگامی که در آینده به یک عادت بزرگتر تبدیل شد، بدون هیچ گونه نگرانی، آن را دوباره و به صورت ممتد انجام دهید و برای این کار هیچ گونه ترس و دلهره ای نداشته باشید.

    ۳- هر روز یک کار یا تفکر مثبت داشته باشید.

    توجه به چیزهای مثبتی که در زندگی روزمره اتفاق می افتد، یک روش موفق برای افزایش تفکر مثبت است. این یک روش ثابت شده است و زمانی اتفاق می افتد که شما در حال انجام تمرین مثبت اندیشی هستید و اثرات آن می تواند عمر طولانی داشته باشند.

    یک مطالعه بر روی ۹۰ دانشجوی کارشناسی ارشد در آمریکا صورت گرفت و نیمی از آنها در مورد تجربیات مثبت برای سه روز متوالی نوشتند و نیمی دیگر در مورد موضوعات کنترلی که بر احساسات آنها تأثیری نداشت، نوشتند. پس از ۳ ماه این مطالعه نشان داد، دانشجویانی که درباره ی تجربیات مثبت نوشته بودند، سطح خلق و خوی بهتر و بیماری کمتر داشتند و گروه دیگر برخلاف گروه اول سطح خلق و خوی بدتری داشتند.

    اگر برای شما، بهترین ایده ها و بازتاب ها و لحظات مثبت در هنگام خواب یا موقع حمام اتفاق می افتد، خوب است همیشه با خود یک دفترچه یاداشت داشته باشید تا آن را یادداشت کنید و بعداً از آنها استفاده کنید و انرژی بگیرید. مثلاً برای خود من بیشتر ایده ها و نوشته ها قبل از خواب اتفاق می افتد. پس دفترچه یاداشت، قلم، کاغذ، دوش، خواب را فراموش نکنید. این خود یک تمرین مثبت اندیشی است.

    یکی از فعالیتهایی که اغلب به آن به مثابه ی ارتقاء و انرژی مثبت می گویند، این است که در پایان هر روز سه چیز را که از داشتن آن خوشحال هستید را انتخاب کنید و به خاطر داشتن آن سپاسگزاری کنید و یا آنها را با دیگران به اشتراک بگذارید.

    ۴- سعی کنید تفکر کنید ( مراقبه تفکر مثبت ) حتی برای ۲ دقیقه

    مراقبه تفکر برای بدن و ذهن مفید است و ذهنیت و تفکر مثبت را افزایش می دهد و به کاهش بیماری و بهبود ذهن و احساسات مثبت کمک می کند.

    برای شروع تفکر مثبت فقط ۲ دقیقه وقت لازم دارید. با همین ۲ دقیقه ها شروع کنید تا آسان و مفید یک عادت قوی را در خود ایجاد کنید، پس از ایجاد عادت برای چند هفته، شما می توانید به آرامی با افزایش جلسات مدیتیشن خود بیشترین سود ممکن را از آن عادت بگیرید.

    من چشمانم را با افکار مثبت بیشتر، عوض می کنم تا چگونگی چیزها را بهتر ببینم، شما چطور؟

    3 دیدگاه برای “مثبت اندیشی – تکنیک های مثبت اندیشی”
    1. از مطالب و تلاش های شما برای موفقیت دیگران سپاسگزارم

    2. ساده و مفید

    3. سلام از این دست مقالات مثبت اندیشی بیشتر در سایت قرار بدین ممنون

    ثبت دیدگاه

      • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
      • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    برو بالا