چالش های بد زندگی با ۱۱ کار اشتباه
  • » مقالات » چالش های بد زندگی با ۱۱ کار اشتباه
  • چالش های بد زندگی با ۱۱ کار اشتباه

    Bad life challenges

    آیا تاکنون با خودتان فکر کردید که شاید بعضی از کارهایی که هر روز انجام می دهید، آن کار اشتباه باشد و تنها به این خاطر که روزانه آن ها را تکرار می کنید، گواهی بر عدم مشکل آن ها نیست؟ ما در اینجا قصد داریم شما را با ۱۱ کار اشتباه که منجر به وجود آمدن چالش های بد زندگی می شوند، کمی آشناتر کنیم.

    ۱- ابتدا کارهای ساده را انجام می دهیم.

    ما همیشه در مواجهه با چند کار که قرار هست آنها را با هم انجام دهیم دچار اشتباه می شویم و ابتدا به سراغ کارهای ساده می رویم. این رویه در انجام کارها اشتباه هست، بهتر است شما ابتدا کارهای مشکل را انجام دهید.

    برخی به این استراتژی ” قورت دادن قورباغه ” لقب می دهند.

    بهترین اقدام این است که کارهایی که به تمرکز بیشتری نیاز دارند را اول صبح انجام دهید. این کارها می تواند شامل مطالعه ، مراقبه ، برنامه ی کاری روزانه، برنامه ریزی و … باشد.

    پس عاقلانه این است که ابتدا کارهای سخت را انجام دهید، و سپس به دنبال کارهای ساده تر بروید، زیرا ممکن است بعد از آن کارهایی پیش بیاید که با برنامه هایتان تداخل پیدا کند.

    ۲- مدام ایمیل های خود را می خوانیم.

    تحقیقات نشان می دهد وقتی که کارهای مختلف را به صورت هم زمان انجام می دهید، کارها ۴۰ درصد از نظر زمانی بیشتر به طول می انجامد.

    بهترین تصمیم می تواند این باشد که گوشی موبایل خود را روی بی صدا بگذارید یا وقتی کار مهمی برای انجام دادن دارید، صفحه ایمیلتان را ببندید.

    پیشنهاد می شود ساعات خاصی را به خواندن و پاسخ دادن به ایمیل تان اختصاص دهید تا بهره وری بیشتری داشته باشید.

    ۳- گوشی همراه خود را روی میز کار می گذارید.

    این به تنهایی کافی نیست که گوشی خود را روی سکوت یا بی صدا بگذارید، حتی نگه داشتن گوشی خاموش روی میز کار هم درست نیست.

    بودن گوشی همراه در نزدیکی شما می تواند روی عملکرد شناختی تان تأثیر بگذارد. حتی وقتی متوجه این تأثیر منفی نباشید، بهترین اقدام این است که گوشی خود را در اتاقی دیگر قرار دهید.

    ۴- تمام روز را یکجا می نشینیم.

    شما به عنوان یک کارمند تمام روز پشت میز هستید و امکان فعالیت فیزیکی چندانی ندارید. براساس تحقیقات، افرادی که تنها یک ساعت در روز فعالیت فیزیکی داشته اند، ۵۰ درصد کمتر در خطر مرگ و میر هستند.

    همچنین یک ساعت فعالیت روزانه می تواند به بخش های ۵ دقیقه ای تقسیم شود و نیاز نیست یک ساعت فعالیت مداوم باشد.

    ۵- چند ساعت به صفحه کامپیوتر زل می زنیم.

    Bad life challenges

    ساعت ها زل زدن به صفحه کامپیوتر می تواند باعث خستگی دیجیتالی چشم و خشکی چشم و تاری دید شود.

    پس به دنبال قانون ۲۰-۲۰-۲۰ باشید. این قانون می گوید هر ۲۰ دقیقه برای ۲۰ ثانیه به چیزی نگاه کنید که ۶ متر از شما فاصله دارد.

    ۶- در اواخر بعدازظهر استراحت می کنیم.

    هر چه از ابتدای روز کاری سپری می شود استراحت بی فایده تر می شود.

    وقتی ابتدای روز استراحت می کنید انرژی، تمرکز و انگیزه ی بیشتری دارید و به تقویت حافظه و تمرکز خود کمک خواهید کرد.

    حتماً نیاز نیست در طول استراحت خود کارهای غیرمرتبط به شغلتان انجام دهید، بلکه بهتر است در زمان استراحت به سراغ کار مورد علاقه تان بروید.

    ۷- هنگام کار به موسیقی گوش می دهیم.

    اگر کارهای ذهنی مانند خواندن و نوشتن را هم زمان با گوش دادن به موسیقی انجام دهید، عملکردتان به طور قابل توجهی کاهش می یابد. البته وقتی کارهایتان تکراری و یکنواخت باشند، این قانون صادق نیست، بهتر است ۱۰ تا ۱۵ دقیقه قبل از شروع کار به موسیقی گوش دهید.

    ۸- غذاهایی می خوریم که به ظاهر سالم می آیند.

    در مورد انتخاب غذاها درایت بیشتری به خرج دهید. شاید آب میوه ها و اسموتی های آماده را سالم و مغذی بدانید، اما در واقع این نوشیدنی ها سرشار از قند و کالری هستند.

    ۹- مدام شبکه های اجتماعی را دنبال می کنیم.

     

    Challenges

    استفاده منفعلانه از شبکه های اجتماعی می تواند احساس بدی در شما ایجاد کند. این بدین خاطر است که به زندگی تجملاتی و پرزرق و برقی که دیگران به نمایش کشیده اند، حسادت می کنید. پس بهتر است کمتر منفعلانه عمل کنید، به جای اینکه تنها تماشاگر باشید، برای دوستانتان پیام بفرستید یا روی عکس خانوادگی آنها کامنت بگذارید.

    ۱۰- مدام با همکار خود جر و بحث می کنیم.

    وقتی یکی از همکارنتان با شما جنجال می کند یا کنایه ای می زند، ساده ترین اقدام این است که حرفی توهین آمیز به او نزنید تا بعداً افسوس این کار را نخورید، اما باید سعی کنید جلوی او را بگیرید.

    ۱۱- شب ها خیلی دیر به رختخواب می رویم.

    Life challenges

    محققان اقدام به کشف پدیده ای به نام ” تأخیر انداختن زمان خواب ” کرده اند. این بدان معناست ” در وقت مناسب نمی خوابید، اما دلیل کافی هم برای نخوابیدن ندارید”. پس این یک کار اشتباه است که باعث می شود بدن دچار اختلال شده و بر روی بهره روی شما برای انجام کارها اثر بگذارد.

    دانشمندان ادعا می کنند کم خوابی به اندازه سیگار کشیدن برای انسان مضر و خطرناک است. پس هر چه زودتر به رختخواب بروید ذهن شما برای گیرایی بهتر در روز بعد آمادگی بیشتری خواهد داشت. پس به موقع تلویزیون را خاموش کنید و برای خوابیدن آماده شوید. شما می توانید این چالش های بد زندگی را با کمی تأمل و صبوری به عقب برانید و با انجام کار اشتباه کمتر خود را برای روبه رو شدن با چالش های خوب در زندگی آماده کنید.

    منبع: thisisinsider

    ثبت دیدگاه

      • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
      • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    برو بالا